måndag 1 juni 2015

Godmorgon världen.

Kopierat inlägg från jans.bloggplatsen.se

Nä jag tror jag slutar med den här bloggen varför köra två för jag kommer inte att flytta från jans.bloggplatsen.se
Så det här blir sista inlägget här om jag inte återkommer någon gång i framtiden.

Måndag den 1/6

Ja så var det ny månad IGEN  
Nästan så jag vill utbrista i Stoppa världen - jag vill stiga av (engelska: Stop the World - I Want to Get Off) från Wikipedia
(är en engelsk musikal i cirkusmiljö från 1961 med musik och text av Leslie Bricusse och Anthony Newley.)
Nej jag har faktiskt inte sett den, tror jag för det är inte lätt att komma ihåg allt man sett och hört.

Igår blev en dag hemma, en trött dag (sov illa natten innan).
Gjorde inte så mycket, förberedde i snickeboa men jag är besviken på spånsugen för den suger inte som jag trodde.
Kanske skulle jag köpt den större sugen men den var ju dubbellt så dyr så det blev den mindre, jag skulle ju "bara" suga från en såg itaget. Men än har jag inte gett upp, ska testa en ny montering så får vi se hur det blir.
Eljest låg jag på soffan och lyssnade på ljudboken, fasligt vad jag skriver dåligt, stavar illa för fingrarna hänger inte med tanken men det är inget du märker för jag backar och rättar där jag märker att det blir galet.
Vi satt ute och åt tårta, fryst princesstårta, sista biten jag sladdade var godast för då hade den tinat klart  
Erik kom förbi, Inger och Maria var iväg och handlade till kvällens stora fest hon ordnar för sina jobbarkompisar varje år ute någonstans, i år vid Sundlingska gården i Tavelsjö.
Det blev en ganska vanlig dag för mig utan större händelser och sånt gillar jag.

Hur kunde jag glömma, vi begravde ju min kära kanin Bosse.

Så nu ligger han också under äppelträdet bland alla andra.

Jag har noterat vem och var i mitt cadprogram jag kör på huset.
Igelkotten och gråsparven tillhör undantagen bland husdjuren men det var två skadade jag skötte om en kortare tid innan de dog.

Nu har vi bara eller inte bara utan endast Gunnar kvar, och alla dammråttor som inte Gunnar vill jaga.

Nu har jag tappat tråden, igen.

Det blev lite slötittande på TV medan jag surfade och sorterade bilder och såg ett serieavsnitt på datorn.
Jag är duktig på multitasking.
Gick äntligen isäng efter 22 då jag var trött, lyssnade lite på ljudboken, somnade och vaknade snart av hiskerlig värk i lederna så det blev upp och vanka några gånger.
Frös och lade på mig pläden, svettades och kastade av mig den efter en stund, somnade och Gunnar kom till mig i sängen.
Att inte katten kan torka av tassarna och tvätta pälsen INNAN han kommer upp i sängen.
Men han är så varm och go.
I det stora hela sov jag skapligt då jag sov.

Vaknade och steg upp före åtta, frukost och lite pyssel, har dragit ut släpvagnen och kopplat på bilen som står på gatan.
Upptäckte att lagningen av vindrutan inte funkade för nu har jag en lång spricka.
 
Så det blir att kontakta firman och försäkringsbolaget igen för nu blir det ett byte av rutan.
Frågan är hur det blir med självrisken då jag lagat den tidigare men det ordnar sig.

Inger ska ju iväg till jobbarfesten ute vid Sundlingska gården i Tavelsjö och det skulle visst bli 25 st "tanter" där.
Men vi måste ut och packa släpvagnen redan nu för det lär regna, det kan man inte tro när man ser ut genom fönstret.

Men enligt yr.no
Meteogrammet: Umeå Kommun
Enligt dem ska det regna klockan 15 då vi ska fara.
Jo jag ska också åka iväg dit men lämnar av Inger med släpvagnen och åker vidare upp till stugan där jag kan vara i lugn och ro.

Jag har ju berört vädret men just nu har jag +13,9° utanför fönstret och väderstationen.
Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-06-01 10:00:05

Temperatur: 12,1 °C
Lufttryck: 988,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 80 %
Vindstyrka: 5,6 m/s från SSE,
i byarna 7,8 m/s
Kyleffekt: 10,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 48 %

Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,8 mm
Gårdagen: 8,7 mm
Månaden: 1,8 mm
Året: 294,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,4 °C
Klockan:
09:09
Temp - Max:
13,2 °C
Klockan:
14:59
Temp - Min:
7,4 °C
Klockan:
02:45
Temp - Min:
7,8 °C
Klockan:
23:07
Lufttryck - Max:
988,9 hPa
Klockan:
09:35
Lufttryck - Max:
992,5 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
987,2 hPa
Klockan:
03:28
Lufttryck - Min:
987,5 hPa
Klockan:
09:21

Dagens sol och måntider.
Gryning: -----
Sol upp: 02:41
Sol ned: 22:35
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:54 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 11s more daylight tomorrow
Måne upp: 20:23
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 02:59

Och trädgårdsbilden ser du redan här ovanför och det ser likadant ut nu så jag säger bara.

Godmorgon och går iväg för att göra kaffe, innan Inger sätter mig i arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar