onsdag 27 maj 2015

Godmorgon världen.

Kopierat inlägg från jans.bloggplatsen.se

Onsdag den 27/5

Igår, inget av det jag tänkt blev av, en vanlig dag alltså men jag såg matinéfilmen.
Maria tog ned toppboxen till hojen och jag plockade fram MC-kläderna.
Tomas var borta med kompisarna på svensexa men jag tror det gick lugnt till, hoppas det.
Antingen sover både han och Maria ännu ½10 eller 9:45 har klockan blivit eller så är ingen hemma.
Som igår när Maria for iväg och jag blev ensam hemma, låste dörrarna och klädde av mig för att ta en dusch.
När jag öppnade toadörren står det en halvnaken tjej där inne, det var Mona vår extradotter som var här.
Jag hade ingen aning om att hon var här hemma och det var tur jag hade trosorna på mig så hon inte fick hjärtslag.
Jo hon hade både trosor och linne på sig och jag fick vänta en stund innan jag kunde ta min dusch.

Inte heller blev det någon resa till vägföreningsmötet igår kväll, jag kände mig så trött, tung i huvudet och ont i lederna.
Så jag gjorde inte så mycket igår men fick träffa Tomas (Bor här några dagar), Anders (kom förbi och hämtade grejor) Erik (kom och lämnade bilnyckeln) och Maria som bor här i sommar. Bara Peter jag inte träffade.
Jag registrerade mig på en ny blogg, http://janesandstrom.blogspot.se/ men är inte säker på om jag fortsätter på den.
Här är jag ju så inarbetad och känner till de funktioner som finns, tyvärr är en av de roligaste borta sedan en tid och det är att dela bloggen till Facebook, då menar jag en permanent delning och inte som nu att man måste dela efter varje inlägg man gjort och förresten fungerar det endast här och inte i mobilappen, så det man skriver i mobilen hanman inte på Facebook och det tycker då jag och många andra är synd.
Jag har fått kommentarer från andra bloggare som saknar delningsfunktionen. Sedan kan man ju fundera på suporten och varför de varken svarar eller gör något åt det.
Ska funktionen komma tillbaks eller har de tänkt ta bort den helt, varför finns då möjligheten att välja det under inställningar.
På kvällen såg jag lite film och slösurfade under tiden jag drack kaffe och lagade min MP3.
Det blev även så att Maria beställde ett nytt batteri till den, att hon beställde och inte jag är att hon köpt tidigare därifrån och redan är registrerad där. Sedan kommer det i hennes namn så det blir hon som får hämta paketet  

Gick isäng och lyssnade på ljudboken och vid midnatt släckte jag då Inger kom isäng.
Att vi hade vår 36:e bröllopsdag igår märktes inte mer än att jag hissat flaggan.
Sov gott gjorde jag med en blöt Gunnar hos mig och öppet fönster.

Steg upp åtta, frukost och tidningsläsning.
Idag måste jag skicka räkningarna men det ska väl inte bli några problem med det eljest har jag inga planer på någonting.
Kanske går ut och plockar i snickeboa, ska föraöka få lite ordning på det virke jag har där, mest skräp och brädbitar man kan göra något av och så ställa sågarna så att de står mot ena väggen med spoånsugen mellan dem.

Det har regnat nästan hela gårdagen och natten och det har varit uppehåll för altanen är torr men det finns regnstänk på golvet så det har inte slutat helt.
Det är gråmulet men ändå ganska ljust ute och det ska bli bättre enligt yr.no
Meteogrammet: Umeå Kommun
och i morgon ska det bli en fin dag OM det nu stämmer.
Nu har det börjat regna igen så det syns och temperaturen är 11,1° utanför fönstret och det blåser en aning i björkarna.
Björkarna har förresten slagit ut riktigt mycket just nu, kanske därför jag är så tung i huvudet.
Väderstationen:
Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-05-27 10:15:06

Temperatur: 10,4 °C
Lufttryck: 987,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 4,2 m/s från SW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 8,4 °C
Inne hos oss. Temp: 20,6 °C Fukt: 51 %

Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 4,8 mm
Gårdagen: 6,0 mm
Månaden: 83,1 mm
Året: 281,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,4 °C
Klockan:
10:06
Temp - Max:
12,0 °C
Klockan:
15:17
Temp - Min:
7,6 °C
Klockan:
02:04
Temp - Min:
7,5 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
993,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
996,8 hPa
Klockan:
13:40
Lufttryck - Min:
987,1 hPa
Klockan:
09:33
Lufttryck - Min:
993,3 hPa
Klockan:
23:52

Dagens sol och måntider.
Gryning: -----
Sol upp: 02:54
Sol ned: 22:21
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:27 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 44s more daylight tomorrow
Måne upp: 13:58
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 01:53

Så här ser det ut genom webbkameran.


Jag funderar på ett inlägg och om jag verkligen ska skriva det, det handlar om sex och intima saker så jag är lite fundersm på hur jag ska formulera mig OM jag ska skriva det.
Men det märker du kanske.

Nä nu påtår och glänta på sovrumsdörrar för att se om jag har några barn i huset..

Godmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar